Végre folyamatosan kommunikál a céges Facebook oldalán? Ne hagyja abba, az alábbiakban megosztunk néhány trükköt és fontos információt, melyekre érdemes odafigyelni!

social-media-763731_1920

A kezdeti lelkesedés

Ez az, ami esetenként könnyen alábbhagyhat, vagy az is előfordulhat, hogy éppen kevesebb ideje lesz rendszeresen foglalkozni a Facebook oldalával. Viszont az aktivitás visszaesése biztosan látszódik majd a közösségi oldalának teljesítményén.

Javasoljuk, hogy több posztot is készítsen el egyszerre és állítsa be az időzített, automatikus megosztásukat, így ezzel időt is spórolhat.

“Ki csinálja, ha nem én?”

Kizárólag Önnek van belépése és egyedül oszthat meg bármit is, vagy esetleg csak egy kollégája kezeli a céges Facebook oldalt? Hagyjon teret másnak is, legyen akár több szerkesztője az oldanak, hiszen több szem többet lát, új ötletekkel, új szempontokkal gazdagodhat a tartalom.

Ne hagyja figyelmen kívül a negatív kritikát

Sajnos gyakran előfordul az a jelenség, hogy a Facebook oldal adminisztrátorai a céget ért negatív véleményezésre, kritikára nem reagálnak, csakis kizárólag a pozitívokra. Ha egy vásárlója a Facebook véleményeket használja negatív élményének megosztására, minden esetben kezelje a helyzetet: kérjen elnézést, kompenzálja őt, mindenképp ügyeljen arra, hogy ez is egy reklámfelület lehet és fontos a megfelelő imázs kialakítása.

Ne szervezzen szabálytalan nyereményjátékokat!

A Facebook szabályai szerint egy nyereményjátéknak nem lehet feltétele a poszt megosztása, vagy az oldal lájkolása. Valamint a felhasználókat nem lehet arra kérni, hogy jelöljék meg ismerőseiket egy posztban vagy képen.

Az viszont szabályos, ha a felhasználók:

  • lájkolnak vagy hozzászólnak egy nyereményjátékról szóló poszthoz,
  • képet osztanak meg a Facebook oldalon,
  • Facebook üzenet küldésével vesznek részt a játékban,
  • egy külön, erre a célra fejlesztett nyereményjáték applikáción keresztül regisztrálnak a játékba.

“Annyian szerveznek szabálytalan játékokat, nekünk miért kellene ezt betartani?”

Ezt a kérdést már számtalan alkalommal feltették nekünk és ilyen esetekben mindig felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Facebook egy algoritmussal figyeli az üzenő falon futó játékok szabályosságát. Ha szabálytalanságba ütközik, eltávolíthatja a Facebook oldalt vagy a nyereményjáték applikációt. A rajongók elveszése komoly veszteség is lehet – főleg többezres követői létszám esetén.

Ne csak el akarjon adni!

Az emberek legtöbbször a szórakozás, kapcsolattartás miatt töltenek időt a Facebookon. Ha Öntől csak olyan tartalmakat látnak követői, amelyben vásárlásra buzdítja őket, biztosan nem maradnak lojális követői hosszútávon! Osszon meg valóban értékes információkat, tanácsokat vagy találjon ki szórakoztató, kreatív posztokat is.

Ne legyen unalmas!

Törekedjen a változatosságra, kerülje az egysíkú, túlságosan hasonszőrű posztokat. Ha ehhez nem érzi elég kreatívnak magát, kérje közösségi média menedzserek segítségét.

A kevesebb, (néha) több

Ne posztoljon naponta többször, általában elég a napi 1 poszt, mert előfordulhat, hogy követői visszavonják a követést a túl sok poszt miatt. Tapasztalatok és megfigyelések alapján a napi egynél több megosztott poszt megjelenítését csökkenti a Facebook.

A minőség örök érték!

Miden alkalommal törekedjen az igényességre és a pontosságra, kerülje el a helyesírási hibákat, elgépeléseket a posztok szövegeiben. Válasszon ki jó minőségű, éles, akár filterrel ellátott figyelemfelkeltő képeket, melyek relevánsak a mondanivalójához. Erre mindig szánjon elég időt!

Egy hirdetés nem hirdetés

A tűzoltás jellegű, évente egyszer-kétszer, néhány napra közétett hirdetés még a legtökéletesebb beállításokkal sem működik megfelelő hatékonysággal, főleg ha újabb célközönséget szeretnénk elérni, valamint új vevőket szerezni. Törekedjen havi fix büdzsét elkülöníteni a Facebook hirdetésére, természetesen figyelje folyamatosan azok eredményét, cserélje a képeket, a szövegeket, és újítson, frissítsen!

Fontos a hirdetés monitoring

Ha elindít egy hirdetést, figyelje a teljesítményét, mert lehet, hogy a beállításokon módosítani szükséges majd: lehet, hogy túl kevés embert ér el; lehet, hogy nem vált ki elég interakciót; lehet, hogy érkezik hozzászólás a kiemelt poszthoz és arra érdemes mielőbb reagálnia is.

Ne ítéljen elsőre, nézzen a számok mögé!

Ne két nap után ítélje meg a hirdetését. Hagyjon egy kis időt (körülbelül egy hetet) és azután elemezze a teljesítményét, sikerét, ami nem feltétlenül a lájkok és a hozzászólások számából adódik. Nézze meg, hogy történt-e több vásárlás, foglalás, kattintás, letöltés a Facebook hirdetés elindítása óta – ami végtére is a reklámkampányainak igazi célja.

Céges Facebook és marketing bakik– ezeket kerülje el Ön is!
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail